Random Posts

Thursday, June 19, 2014

Breastfeeding..Keistimewaan makhluk Allah bernama wanita

Breastfeeing atau menyusu badan adalah salah satu dari kebesaran Allah yang ditunjukkan melalui ibu-ibu yang melahirkan anak. Bagaimana susu dihasilkan dari badan manusia dan boleh diminum oleh manusia kekal menjadi rahsia Allah. Kita sebagai mahluknya wajib bersyukur dengan nikmat yang diberi oleh Allah ini.

Bayi yang minum hanya susu ibu selama 2 tahun mempunyai ketahanan terhadap penyakit/antibodi yang lebih tinggi dari bayi yang minum susu selain susu ibu. Walaupun ade mitos yang mengatakan bayi yang minum susu tepung lebih kasar kerangkanya tetapi susu ibu adalah yang terbaik dari segi antibodi dan ketahanan terhadap penyakit. Insya Allah.

Ada sesetengah ibu yang ada masalah untuk menyusu kerana susu kurang, ada yang takde susu langsung. Bagi yang ada masalah begini, petua tradisional dan kontemporari boleh digunakan. Biasanya di kampuung-kampung ada bidan/tukang urut yang mempunyai kebolehan untuk mengurut bagi memudahkan pengeluaran susu/pantang. Carilah bidan/tukang urut yang dah diakui keberkesanan beliau dan tidak menggunakan amalan yang diragui.

Bagi yang tinggal di kawasan Kuala Terengganu/Marang boleh contact Kak Ya untuk khidmat mengurut lepas bersalin/pantang

https://www.facebook.com/ayana.ayani


Bagi ibu yang bekerja ,susu perlu diperah untuk disimpan bagi kegunaan pengasuh semasa bekerja tapi quntitinya tak sama dengan yang terus masuk ke dalam mulut bayi. Jadi bolehlah ibu-ibu mencuba cadangan set milk booster SHAKLEE ni. Insya Allah quantiti susu yang dapat diperah adalah konsisten dan mencukupi untuk keperluan harian bayi.
























ESP - RM150.00
Alfalfa (330 tab) - RM53.75
Alfafa (700 tab) - RM97.50


Sila hubungi saya untuk pesanan atau boleh juga order di sini






No comments:

Post a Comment



Popular Posts